انتخابات

مقامات صهیونیست اذعان می‌کنند این رژیم جنگ را در غزه باخته‌ و جنگ گسترده احتمالی با لبنان هم دشوار خواهد بود.

ژنرال صهیونیست: ارتش خسته است، مهمات وجود ندارد و سربازان را از دست می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما در غزه به شدت شکست خوردیم. اگر اکنون به نبرد علیه حزب‌الله برویم، این یک شکست استراتژیک خواهد بود.

بریک که با شبکه کان گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: صحبت در مورد ادامه جنگ غزه تا زمان تضعیف حماس صرفا شعار است. ارتش خسته است، مهمات وجود ندارد و ما سربازان ذخیره را از دست می‌دهیم چراکه نمی‌خواهند به نیروهای ذخیره ملحق شوند.

ژنرال اسرائیلی افزود اگر رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد به صورت زمینی وارد لبنان شود، «چون ارتش خسته‌ است به سختی به رودخانه لیتانی خواهد رسید».

او گفت: داستان‌های ارتش اسرائیل که می‌گوید ما ده‌ها یا صدها نظامی را در هر درگیری می‌کشیم، دروغ محض است.  همچنان‌که نظامیانی که در نوار غزه جنگیده‌اند، خواهند گفت اصلا با نظامیان حماس رو در رو نشده‌اند.

بریک ادامه داد: ما ساختمان‌ها را تخریب می‌کنیم اما هیچ آسیبی به نظامیان حماس وارد نمی‌کنیم، نظامیانی که با آن‌ها رو در رو نمی‌جنگیم اما با مواد منفجره و تله‌هایی که آنها کار می‌گذارند و با موشک‌ها و ضدتانک‌هایی که شلیک می‌کنند، زخمی می‌شویم.

ژنرال اسرائیلی معتقد است «جنگ غزه که بی‌هدف شده است و باید فورا متوقف شود چرا که سربازان ما بیهوده کشته و زخمی می‌شوند ما قادر به شکست حماس نیستیم زیرا نمی‌توانیم در مناطقی که وارد شدیم، بمانیم».

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت: زمان آن فرا رسیده که ناکامی‌ها پایان یابد و به طور کامل از غزه خارج شویم.

روزنامه نیویورک تایمز هم نوشت ژنرال‌های ارشد صهیونیستی خواهان توقف فوری جنگ غزه هستند حتی اگر حماس در آن باقی بماند.

روزنامه جروزالم پست نیز نوشت با کاهش شدت عملیات در غزه، تنش بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم در مورد ادامه جنگ و اولویت‌های اهداف آن افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.